§
Strona 1 z 8
POLITYKA PRYWATNOŚCI SERWISU INTERNETOWEGO
EGZAMINLDEK.PL
SPIS TREŚCI:
1. POSTANOWIENIA OGÓLNE
2. PODSTAWY PRZETWARZANIA DANYCH
3. CEL, PODSTAWA I OKRES PRZETWARZANIA DANYCH W SERWISIE INTERNETOWYM
4. ODBIORCY DANYCH W SERWISIE INTERNETOWYM
5. PROFILOWANIE W SERWISIE INTERNETOWYM
6. PRAWA OSOBY, KTÓREJ DANE DOTYCZĄ
7. COOKIES W SERWISIE INTERNETOWYM I ANALITYKA
8. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1) POSTANOWIENIA OGÓLNE
1. Niniejsza polityka prywatności Serwisu Internetowego ma charakter informacyjny, co oznacza, że nie jest
ona źródłem obowiązków dla Usługobiorców Serwisu Internetowego. Polityka prywatności zawiera przede
wszystkim zasady dotyczące przetwarzania danych osobowych przez Administratora w Serwisie
Internetowym, w tym podstawy, cele i okres przetwarzania danych osobowych oraz prawa osób, których
dane dotyczą, a także informacje w zakresie stosowania w Serwisie Internetowym plików Cookies oraz
narzędzi analitycznych.
2. Administratorem danych osobowych zbieranych za pośrednictwem Serwisu Internetowego jest Mikołaj
Roszkowski prowadzący działalność gospodarczą pod firmą MIKROSYSTEM - MIKOŁAJ ROSZKOWSKI wpisany
do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej Rzeczypospolitej Polskiej prowadzonej
przez ministra właściwego do spraw gospodarki, posiadający: adres miejsca wykonywania działalności i
adres do doręczeń: ul. ks. Konstantego Damrota 33a/8, 50-306 Wrocław; NIP: 9552316881, REGON:
368731537, adres poczty elektronicznej: egzaminlek@gmail.com zwany dalej Administratoremi będący
jednocześnie Usługodaw w Serwisie Internetowym.
3. Dane osobowe w Serwisie Internetowym przetwarzane są przez Administratora zgodnie z obowiązującymi
przepisami prawa, w szczególności zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)
2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych
osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne
rozporządzenie o ochronie danych) zwane dalej RODOlub Rozporządzenie RODO”. Oficjalny tekst
Rozporządzenia RODO: http://eur-lex.europa.eu/legal-content/PL/TXT/?uri=CELEX%3A32016R0679.
4. Korzystanie z Serwisu Internetowego jest dobrowolne. Podobnie związane z tym podanie danych
osobowych przez korzystającego z Serwisu Internetowego Usługobiorcę jest dobrowolne, z zastrzeżeniem
dwóch wyjątków: (1) zawieranie umów z Administratorem niepodanie w przypadkach i w zakresie
wskazanym na stronie Serwisu Internetowego oraz w Regulaminie Serwisu Internetowego i niniejszej
polityce prywatności danych osobowych niezbędnych do zawarcia i wykonania określonej umowy z
Administratorem (np. rejestracja Konta albo zakup Subskrypcji) skutkuje brakiem możliwości zawarcia tejże
umowy. Podanie danych osobowych jest w takim wypadku wymogiem umownym i jeżeli osoba, które dane
dotyczą chce zawrzeć daną umowę z Administratorem, to jest zobowiązana do podania wymaganych
danych. Każdorazowo zakres danych wymaganych do zawarcia umowy wskazany jest uprzednio na stronie
Serwisu Internetowego oraz w Regulaminie Serwisu Internetowego; (2) obowiązki ustawowe
Administratora podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym wynikającym z powszechnie
obowiązujących przepisów prawa nakładających na Administratora obowiązek przetwarzania danych
§
Strona 2 z 8
osobowych (np. w celu prowadzenia ksiąg podatkowych) i brak ich podania uniemożliwi Administratorowi
wykonanie tychże obowiązków.
5. Administrator dokłada szczególnej staranności w celu ochrony interesów osób, których przetwarzane przez
niego dane osobowe dotyczą, a w szczególności jest odpowiedzialny i zapewnia, że zbierane przez niego
dane są: (1) przetwarzane zgodnie z prawem; (2) zbierane dla oznaczonych, zgodnych z prawem celów i
niepoddawane dalszemu przetwarzaniu niezgodnemu z tymi celami; (3) merytorycznie poprawne i
adekwatne w stosunku do celów, w jakich przetwarzane; (4) przechowywane w postaci umożliwiającej
identyfikację osób, których dotyczą, nie dłużej niż jest to niezbędne do osiągnięcia celu przetwarzania oraz
(5) przetwarzane w sposób zapewniający odpowiednie bezpieczeństwo danych osobowych, w tym
ochronę przed niedozwolonym lub niezgodnym z prawem przetwarzaniem oraz przypadkową utratą,
zniszczeniem lub uszkodzeniem, za pomocą odpowiednich środków technicznych lub organizacyjnych.
6. Uwzględniając charakter, zakres, kontekst i cele przetwarzania oraz ryzyko naruszenia praw lub wolności
osób fizycznych o różnym prawdopodobieństwie i wadze zagrożenia, Administrator wdraża odpowiednie
środki techniczne i organizacyjne, aby przetwarzanie odbywało się zgodnie z Rozporządzeniem RODO i aby
móc to wykazać. Środki te są w razie potrzeby poddawane przeglądom i uaktualniane. Administrator stosuje
środki techniczne zapobiegające pozyskiwaniu i modyfikowaniu przez osoby nieuprawnione danych
osobowych przesyłanych drogą elektroniczną.
7. Wszelkie słowa, wyrażenia i akronimy występujące w niniejszej polityce prywatności i rozpoczynające się
dużą literą (np. Usługodawca, Serwis Internetowy, Usługa Elektroniczna) należy rozumieć zgodnie z ich
definicją zawartą w Regulaminie Serwisu Internetowego dostępnym na stronach Serwisu Internetowego.
2) PODSTAWY PRZETWARZANIA DANYCH
1. Administrator uprawniony jest do przetwarzania danych osobowych w przypadkach, gdy i w takim
zakresie, w jakim spełniony jest co najmniej jeden z poniższych warunków: (1) osoba, której dane dotyczą
wyraziła zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych
celów; (2) przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane
dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy; (3)
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze; lub (4)
przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych
przez Administratora lub przez stronę trzecią, z wyjątkiem sytuacji, w których nadrzędny charakter wobec
tych interesów mają interesy lub podstawowe prawa i wolności osoby, której dane dotyczą, wymagające
ochrony danych osobowych.
2. Przetwarzanie danych osobowych przez Administratora wymaga każdorazowo zaistnienia co najmniej
jednej z podstaw wskazanych w pkt. 2.1 polityki prywatności. Konkretne podstawy przetwarzania danych
osobowych Usługobiorców Serwisu Internetowego przez Administratora wskazane w kolejnym punkcie
polityki prywatności w odniesieniu do danego celu przetwarzania danych osobowych przez
Administratora.
3) CEL, PODSTAWA I OKRES PRZETWARZANIA DANYCH W SERWISIE
INTERNETOWYM
1. Każdorazowo cel, podstawa i okres oraz odbiorcy danych osobowych przetwarzanych przez Administratora
wynika z działań podejmowanych przez danego Usługobiorcę w Serwisie Internetowym.
2. Administrator może przetwarzać dane osobowe w Serwisie Internetowym w następujących celach, na
następujących podstawach oraz przez następujący okres:
Cel przetwarzania danych
Podstawa prawna przetwarzania danych
Okres przechowywania danych
Zakup i realizacja
Subskrypcji oraz
korzystanie z pozostałych
Usług Elektronicznych
Artykuł 6 ust. 1 lit. b) Rozporządzenia
RODO (umowa) przetwarzanie jest
niezbędne do zawarcia i wykonania
umowy, której stroną jest osoba, której
Dane przechowywane przez okres
niezbędny do wykonania, rozwiązania lub
wygaśnięcia w inny sposób zawartej
umowy.
§
Strona 3 z 8
dostępnych w Serwisie
Internetowym
dane dotyczą, lub do podjęcia działań na
żądanie osoby, której dane dotyczą, przed
zawarciem umowy
Marketing bezpośredni
Artykuł 6 ust. 1 lit. f) Rozporządzenia
RODO (prawnie uzasadniony interes
administratora) przetwarzanie jest
niezbędne do celów wynikających z
prawnie uzasadnionych interesów
Administratora polegających na dbaniu
o interesy i dobry wizerunek
Administratora, jego Serwisu
Internetowego oraz dążeniu do
świadczenia Usług Elektronicznych i
sprzedaży Subskrypcji
Dane przechowywane przez okres
istnienia prawnie uzasadnionego interesu
realizowanego przez Administratora, nie
dłużej jednak niż przez okres
przedawnienia roszczeń Administratora w
stosunku do osoby, której dane dotyczą, z
tytułu prowadzonej przez Administratora
działalności gospodarczej. Okres
przedawnienia określają przepisy prawa,
w szczególności Kodeksu Cywilnego
(podstawowy termin przedawnienia dla
roszczeń związanych z prowadzeniem
działalności gospodarczej wynosi trzy
lata).
Administrator nie może przetwarzać
danych w celu marketingu
bezpośredniego w przypadku wyrażenia
skutecznego sprzeciwu w tym zakresie
przez osobę, której dane dotyczą.
Prowadzenie Newslettera
Artykuł 6 ust. 1 lit. a) Rozporządzenia
RODO (zgoda) osoba, której dane
dotyczą wyraziła zgodę na przetwarzanie
swoich danych osobowych w celu
otrzymywania informacji marketingowych
od Administratora
Dane przechowywane do momentu
wycofania zgody przez osobę, której dane
dotyczą na dalsze przetwarzanie jej
danych w tym celu.
Prowadzenie ksiąg
podatkowych lub
rachunkowych
Artykuł 6 ust. 1 lit. c) Rozporządzenia
RODO w zw. z art. 86 § 1 Ordynacji
podatkowej tj. z dnia 17 stycznia 2017 r.
(Dz.U. z 2017 r. poz. 201 ze zm.) lub art. 74
ust. 2 ustawy o rachunkowości tj. z dnia 30
stycznia 2018 r. (Dz.U. z 2018 r. poz. 395 ze
zm.) przetwarzanie jest niezbędne do
wypełnienia obowiązku prawnego
ciążącego na Administratorze
Dane przechowywane przez okres
wymagany przepisami prawa
nakazującymi Administratorowi
przechowywanie ksiąg podatkowych (do
czasu upływu okresu przedawnienia
zobowiązania podatkowego, chyba że
ustawy podatkowe stanowią inaczej) lub
rachunkowych (5 lat, licząc od początku
roku następującego po roku obrotowym,
którego dane dotyczą).
Ustalenie, dochodzenie lub
obrona roszczeń jakie może
podnosić Administrator lub
jakie mogą być podnoszone
wobec Administratora
Artykuł 6 ust. 1 lit. f) Rozporządzenia
RODO (prawnie uzasadniony interes
administratora) przetwarzanie jest
niezbędne do celów wynikających z
prawnie uzasadnionych interesów
Administratora polegających na
ustaleniu, dochodzeniu lub obronie
roszczeń, jakie może podnosić
Administrator lub jakie mogą być
podnoszone wobec Administratora
Dane przechowywane przez okres
istnienia prawnie uzasadnionego interesu
realizowanego przez Administratora, nie
dłużej jednak niż przez okres
przedawnienia roszczeń jakie mogą być
podnoszone wobec Administratora
(podstawowy termin przedawnienia dla
roszczeń wobec Administratora wynosi
sześć lat).
Korzystanie ze strony
Serwisu Internetowego i
Artykuł 6 ust. 1 lit. f) Rozporządzenia
RODO (prawnie uzasadniony interes
administratora) przetwarzanie jest
Dane przechowywane przez okres
istnienia prawnie uzasadnionego interesu
realizowanego przez Administratora, nie
§
Strona 4 z 8
zapewnienie jej
prawidłowego działania
niezbędne do celów wynikających z
prawnie uzasadnionych interesów
Administratora polegających na
prowadzeniu i utrzymaniu strony Serwisu
Internetowego
dłużej jednak niż przez okres
przedawnienia roszczeń Administratora w
stosunku do osoby, której dane dotyczą, z
tytułu prowadzonej przez Administratora
działalności gospodarczej. Okres
przedawnienia określają przepisy prawa,
w szczególności Kodeksu Cywilnego
(podstawowy termin przedawnienia dla
roszczeń związanych z prowadzeniem
działalności gospodarczej wynosi trzy
lata).
Prowadzenie statystyk i
analiza ruchu w Serwisie
Internetowym
Artykuł 6 ust. 1 lit. f) Rozporządzenia
RODO (prawnie uzasadniony interes
administratora) przetwarzanie jest
niezbędne do celów wynikających z
prawnie uzasadnionych interesów
Administratora polegających na
prowadzeniu statystyk i analizie ruchu w
Serwisie Internetowym celem poprawy
funkcjonowania Serwisu Internetowego
Dane przechowywane przez okres
istnienia prawnie uzasadnionego interesu
realizowanego przez Administratora, nie
dłużej jednak niż przez okres
przedawnienia roszczeń Administratora w
stosunku do osoby, której dane dotyczą, z
tytułu prowadzonej przez Administratora
działalności gospodarczej. Okres
przedawnienia określają przepisy prawa,
w szczególności Kodeksu Cywilnego
(podstawowy termin przedawnienia dla
roszczeń związanych z prowadzeniem
działalności gospodarczej wynosi trzy
lata).
4) ODBIORCY DANYCH W SERWISIE INTERNETOWYM
1. Dla prawidłowego funkcjonowania Serwisu Internetowego, w tym dla dostarczania Treści Cyfrowych oraz
świadczenia przez Administratora Usług Elektronicznych, konieczne jest korzystanie przez Administratora z
usług podmiotów zewnętrznych (takich jak np. dostawca oprogramowania, podmiot obsługujący płatności).
Administrator korzysta wyłącznie z usług takich podmiotów przetwarzających, którzy zapewniają
wystarczające gwarancje wdrożenia odpowiednich środków technicznych i organizacyjnych, tak by
przetwarzanie spełniało wymogi Rozporządzenia RODO i chroniło prawa osób, których dane dotyczą.
2. Przekazanie danych przez Administratora nie następuje w każdym wypadku i nie do wszystkich wskazanych
w polityce prywatności odbiorców lub kategorii odbiorców Administrator przekazuje dane wyłącznie
wtedy, gdy jest to niezbędne do realizacji danego celu przetwarzania danych osobowych i tylko w zakresie
niezbędnym do jego zrealizowania.
3. Dane osobowe Usługobiorców Serwisu Internetowego mogą być przekazywane następującym odbiorcom
lub kategoriom odbiorców:
a. podmioty obsługujące płatności elektroniczne lub kartą płatniczą w przypadku Usługobiorcy,
który korzysta w Serwisie Internetowym ze sposobu płatności elektronicznych lub kartą płatniczą,
Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Usługobiorcy wybranemu podmiotowi
obsługującemu powyższe płatności w Serwisie Internetowym na zlecenie Administratora w zakresie
niezbędnym do obsługi płatności realizowanej przez Usługobiorcę.
b. dostawcy usług zaopatrujący Administratora w rozwiązania techniczne, informatyczne oraz
organizacyjne, umożliwiające Administratorowi prowadzenie działalności gospodarczej, w tym
Serwisu Internetowego i świadczonych za ich pośrednictwem Usług Elektronicznych oraz
dostarczanych Treści Cyfrowych (w szczególności dostawcy oprogramowania komputerowego do
prowadzenia Serwisu Internetowego, dostawcy poczty elektronicznej i hostingu oraz dostawcy
oprogramowania do zarządzania firmą i udzielania pomocy technicznej Administratorowi)
Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Usługobiorcy wybranemu dostawcy działającemu
§
Strona 5 z 8
na jego zlecenie jedynie w przypadku oraz w zakresie niezbędnym do zrealizowania danego celu
przetwarzania danych zgodnego z niniejszą polityką prywatności.
c. dostawcy usług księgowych, prawnych i doradczych zapewniający Administratorowi wsparcie
księgowe, prawne lub doradcze (w szczególności biuro księgowe, kancelaria prawna lub firma
windykacyjna) Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Usługobiorcy wybranemu
dostawcy działającemu na jego zlecenie jedynie w przypadku oraz w zakresie niezbędnym do
zrealizowania danego celu przetwarzania danych zgodnego z niniejszą polityką prywatności.
d. dostawcy umieszczonych na stronie Serwisu Internetowego wtyczek społecznościowych, skryptów
oraz innych podobnych narzędzi umożliwiających przeglądarce osoby odwiedzającej stronę Serwisu
Internetowego pobieranie treści od dostawców wspomnianych wtyczek i przekazywanie w tym celu
tym dostawcom danych osobowych osoby odwiedzającej, w tym również:
o Facebook Ireland Ltd. Administrator korzysta na stronie Serwisu Internetowego z wtyczek
społecznościowych serwisu Facebook (np. przycisk „Lubię to!”, „Udostępnij”) i w związku z
tym gromadzi i udostępnia dane osobowe Usługobiorcy korzystającego ze strony Serwisu
Internetowego do Facebook Ireland Ltd. (4 Grand Canal Square, Grand Canal Harbour, Dublin
2 Ireland) w zakresie i zgodnie z zasadami prywatności dostępnymi tutaj:
https://www.facebook.com/about/privacy/ (dane te obejmują informacje o działaniach na
stronie Serwisu Internetowego w tym informacje o urządzeniu, odwiedzanych witrynach,
zakupach, wyświetlanych reklamach oraz sposobie korzystania z usług niezależnie od tego,
czy Usługobiorca ma konto na Facebooku i czy jest zalogowany do Facebooka).
5) PROFILOWANIE W SERWISIE INTERNETOWYM
1. Rozporządzenie RODO nakłada na Administratora obowiązek informowania o zautomatyzowanym
podejmowaniu decyzji, w tym o profilowaniu, o którym mowa w art. 22 ust. 1 i 4 Rozporządzenia RODO,
oraz przynajmniej w tych przypadkach istotne informacje o zasadach ich podejmowania, a także o
znaczeniu i przewidywanych konsekwencjach takiego przetwarzania dla osoby, której dane dotyczą. Mając
to na uwadze, Administrator podaje w tym punkcie polityki prywatności informacje dotyczące możliwego
profilowania.
2. Administrator może korzystać w Serwisie Internetowym z profilowania do celów marketingu
bezpośredniego, ale decyzje podejmowane na jego podstawie przez Administratora nie dotyczą zawarcia
lub odmowy zawarcia umowy i zakupu Subskrypcji czy też możliwości korzystania z Usług Elektronicznych
w Serwisie Internetowym. Efektem korzystania z profilowania w Serwisie Internetowym może być np.
przypomnienie o niedokończonych działaniach w Serwisie, przesłanie rabatu albo oferty, która może
odpowiadać zainteresowaniom lub preferencjom danej osoby lub też zaproponowanie lepszych warunków
w porównaniu do standardowej oferty Serwisu Internetowego. Mimo profilowania to dana osoba
podejmuje swobodnie decyzję, czy będzie chciała skorzystać np. z otrzymanej w ten sposób oferty lub
rabatu.
3. Profilowanie w Serwisie Internetowym polega na automatycznej analizie lub prognozie zachowania danej
osoby na stronie Serwisu Internetowego, czy też poprzez analizę dotychczasowych zakupów lub historii
działań podejmowanych w Serwisie Internetowym. Warunkiem takiego profilowania jest posiadanie przez
Administratora danych osobowych danej osoby, aby móc jej następnie przesłać np. kod rabatowy lub ofertę.
4. Osoba, której dane dotyczą, ma prawo do tego, by nie podlegać decyzji, która opiera się wyłącznie na
zautomatyzowanym przetwarzaniu, w tym profilowaniu, i wywołuje wobec tej osoby skutki prawne lub w
podobny sposób istotnie na nią wpływa.
6) PRAWA OSOBY, KTÓREJ DANE DOTYC
1. Prawo dostępu, sprostowania, ograniczenia, usunięcia lub przenoszenia osoba, której dane dotyczą, ma
prawo żądania od Administratora dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia
(„prawo do bycia zapomnianym”) lub ograniczenia przetwarzania oraz ma prawo do wniesienia sprzeciwu
wobec przetwarzania, a także ma prawo do przenoszenia swoich danych. Szczegółowe warunki
wykonywania wskazanych wyżej praw wskazane są w art. 15-21 Rozporządzenia RODO.
§
Strona 6 z 8
2. Prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie osoba, której dane przetwarzane przez
Administratora na podstawie wyrażonej zgody (na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) lub art. 9 ust. 2 lit. a)
Rozporządzenia RODO), ma prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z
prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
3. Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego osoba, której dane przetwarzane przez
Administratora, ma prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego w sposób i trybie określonym w
przepisach Rozporządzenia RODO oraz prawa polskiego, w szczególności ustawy o ochronie danych
osobowych. Organem nadzorczym w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
4. Prawo do sprzeciwu osoba, której dane dotyczą, ma prawo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw z
przyczyn związanych z jej szczególną sytuacją wobec przetwarzania dotyczących jej danych osobowych
opartego na art. 6 ust. 1 lit. e) (interes lub zadania publiczne) lub f) (prawnie uzasadniony interes
administratora), w tym profilowania na podstawie tych przepisów. Administratorowi w takim przypadku nie
wolno już przetwarzać tych danych osobowych, chyba że wykaże on istnienie ważnych prawnie
uzasadnionych podstaw do przetwarzania, nadrzędnych wobec interesów, praw i wolności osoby, której
dane dotyczą, lub podstaw do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
5. Prawo do sprzeciwu dot. marketingu bezpośredniego jeżeli dane osobowe są przetwarzane na potrzeby
marketingu bezpośredniego, osoba, której dane dotyczą, ma prawo w dowolnym momencie wnieść
sprzeciw wobec przetwarzania dotyczących jej danych osobowych na potrzeby takiego marketingu, w tym
profilowania, w zakresie, w jakim przetwarzanie jest związane z takim marketingiem bezpośrednim.
6. W celu realizacji uprawnień, o których mowa w niniejszym punkcie polityki prywatności można kontaktować
się z Administratorem poprzez przesłanie stosownej wiadomości pisemnie lub pocztą elektroniczną na adres
Administratora wskazany na wstępie polityki prywatności.
7) COOKIES W SERWISIE INTERNETOWYM I ANALITYKA
1. Pliki Cookies (ciasteczka) są to niewielkie informacje tekstowe w postaci plików tekstowych, wysyłane przez
serwer i zapisywane po stronie osoby odwiedzającej stronę Serwisu Internetowego (np. na dysku twardym
komputera, laptopa, czy też na karcie pamięci smartfonu w zależności z jakiego urządzenia korzysta
odwiedzający Serwis Internetowy). Szczegółowe informacje dot. plików Cookies, a także historię ich
powstania można znaleźć m.in. tutaj: https://pl.wikipedia.org/wiki/HTTP_cookie.
2. Pliki Cookies, które mogą być wysyłane przez stronę Serwisu Internetowego, można podzielić na żne
rodzaje, według następujących kryteriów:
Ze względu na ich dostawcę:
1) własne (tworzone przez
stronę Serwisu
Internetowego
Administratora) oraz
2) należące do osób/podmiotów
trzecich (innych niż
Administrator)
Ze względu na ich okres
przechowywania na urządzeniu
osoby odwiedzającej stronę
Serwisu Internetowego:
1) sesyjne (przechowywane do
czasu wylogowania się z
Serwisu Internetowego lub
wyłączenia przeglądarki
internetowej) oraz
2) stałe (przechowywane przez
określony czas, zdefiniowany
przez parametry każdego pliku
lub do czasu ręcznego
usunięcia)
Ze względu na cel ich stosowania:
1) niezbędne (umożliwiające
prawidłowe funkcjonowanie
strony Serwisu Internetowego),
2) funkcjonalne/preferencyjne
(umożliwiające dostosowanie
strony Serwisu Internetowego do
preferencji osoby odwiedzającej
stronę),
3) analityczne i wydajnościowe
(gromadzące informacje o
sposobie korzystania ze strony
Serwisu Internetowego)
4) marketingowe, reklamowe i
społecznościowe (zbierające
informacje o osobie
odwiedzającej stronę Serwisu
Internetowego w celu
wyświetlania tej osobie
spersonalizowanych reklam i
§
Strona 7 z 8
prowadzenia innych działań
marketingowych w tym również
na stronach internetowych
odrębnych od strony Serwisu
Internetowego, takich jak portale
społecznościowe)
3. Administrator może przetwarzdane zawarte w plikach Cookies podczas korzystania przez odwiedzających
ze strony Serwisu Internetowego w następujących konkretnych celach:
Cele stosowanie plików Cookies
w Serwisie Internetowym
Administratora
4. Sprawdzenie w najpopularniejszych przeglądarkach internetowych, jakie pliki Cookies (w tym okres
funkcjonowania plików Cookies oraz ich dostawca) wysyłane w danej chwili przez stronę Serwisu
Internetowego jest możliwe w następujący sposób:
W przeglądarce Chrome:
(1) w pasku adresu kliknij w ikonkę
kłódki po lewej stronie, (2) przejdź
do zakładki „Pliki cookie”.
W przeglądarce Firefox:
(1) w pasku adresu kliknij w ikonkę
tarczy po lewej stronie, (2) przejdź do
zakładki „Dopuszczone” lub
„Zablokowane”, (3) kliknij pole
„Ciasteczka śledzące między
witrynami”, „Elementy śledzące
serwisów społecznościowych” lub
„Treści z elementami śledzącymi”
W przeglądarce Internet Explorer:
(1) kliknij menu „Narzędzia”, (2)
przejdź do zakładki „Opcje
internetowe”, (3) przejdź do
zakładki „Ogólne”, (4) przejdź do
zakładki „Ustawienia”, (5) kliknij
pole „Wyświetl pliki”
W przeglądarce Opera:
(1) w pasku adresu kliknij w ikonkę
kłódki po lewej stronie, (2) przejdź
do zakładki „Pliki cookie”.
w przeglądarce Safari:
(1) kliknij menu „Preferencje”, (2)
przejdź do zakładki „Prywatność”, (3)
kliknij w pole „Zarządzaj danymi
witryn”
Niezależnie od przeglądarki, za
pomocą narzędzi dostępnych np.
na stronie:
https://www.cookiemetrix.com/
lub: https://www.cookie-
checker.com/
5. Standardowo większość przeglądarek internetowych dostępnych na rynku domyślnie akceptuje
zapisywanie plików Cookies. Każdy ma możliwość określenia warunków korzystania z plików Cookies za
pomocą ustawień własnej przeglądarki internetowej. Oznacza to, że można np. częściowo ograniczyć (np.
§
Strona 8 z 8
czasowo) lub całkowicie wyłączyć możliwość zapisywania plików Cookies w tym ostatnim wypadku jednak
może to mieć wpływ na niektóre funkcjonalności Serwisu Internetowego.
6. Ustawienia przeglądarki internetowej w zakresie plików Cookies istotne z punktu widzenia zgody na
korzystanie z plików Cookies przez Serwis Internetowy zgodnie z przepisami taka zgoda może być również
wyrażona poprzez ustawienia przeglądarki internetowej. Szczegółowe informacje na temat zmiany
ustawień dotyczących plików Cookies oraz ich samodzielnego usuwania w najpopularniejszych
przeglądarkach internetowych dostępne w dziale pomocy przeglądarki internetowej oraz na poniższych
stronach (wystarczy kliknąć w dany link):
w przeglądarce Chrome
w przeglądarce Firefox
w przeglądarce Internet Explorer
w przeglądarce Opera
w przeglądarce Safari
w przeglądarce Microsoft Edge
7. Administrator może korzystać w Serwisie Internetowym z usług Google Analytics, Universal Analytics
dostarczanych przez firmę Google Ireland Limited (Gordon House, Barrow Street, Dublin 4, Irlandia). Usługi
te pomagają Administratorowi prowadzić statystyki i analizować ruch w Serwisie Internetowym.
Gromadzone dane przetwarzane w ramach powyższych usług do generowania statystyk pomocnych w
administrowaniu Serwisem i analizie ruchu w Serwisie Internetowym. Dane te mają charakter zbiorczy.
Administrator korzystając z powyższych usług w Serwisie Internetowym gromadzi takie dane jak źródła i
medium pozyskania odwiedzających Serwis Internetowy oraz sposób ich zachowania na stronie Serwisu
Internetowego, informacje na temat urządzeń i przeglądarek z których odwiedzają stronę, IP oraz domenę,
dane geograficzne oraz dane demograficzne (wiek, płeć) i zainteresowania.
8. Możliwe jest zablokowanie w łatwy sposób przez daną osobę udostępniania do Google Analytics informacji
o jej aktywności na stronie Serwisu Internetowego w tym celu można na przykład zainstalować dodatek
do przeglądarki udostępniany przez firmę Google Ireland Ltd. dostępny tutaj:
https://tools.google.com/dlpage/gaoptout?hl=pl.
9. Administrator może korzystać w Serwisie Internetowym z usługi Piksel Facebooka dostarczanej przez firmę
Facebook Ireland Limited (4 Grand Canal Square, Grand Canal Harbour, Dublin 2, Irlandia). Usługa ta
pomaga Administratorowi mierzyć skuteczność reklam oraz dowiadywać się, jakie działania podejmują
odwiedzający Serwis Internetowy, a także wyświetlać tym osobom dopasowane reklamy. Szczegółowe
informacje o działaniu Piksela Facebooka możesz znaleźć pod następującym adresem internetowym:
https://www.facebook.com/business/help/742478679120153?helpref=page_content.
10. Zarządzanie działaniem Piksela Facebooka jest możliwe poprzez ustawienia reklam w swoim koncie na
portalu Facebook.com: https://www.facebook.com/ads/preferences/?entry_product=ad_settings_screen.
8) POSTANOWIENIA KOŃCOWE
Serwis Internetowy może zawierać odnośniki do innych stron internetowych. Administrator namawia, by po
przejściu na inne strony, zapoznać się z polityką prywatności tam ustaloną. Niniejsza polityka prywatności dotyczy
tylko Serwisu Internetowego Administratora.